Onze algemene voorwaarden.

Algemene voorwaarden laBal Artprints & Cards

Definities

Artikel 1

  1. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer
  2. laBal Artprints & Cards (hierna: laBal): de verkoper van de producten
  3. Klant: de consument of ondernemer die een product van laBal koopt
  4. Product: foto’s van afbeeldingen geprint op hahnemühle papier of dibond of als drukwerk (kaarten)
  5. Overeenkomst: de koopovereenkomst (op afstand) tussen laBal en Klant en de verplichtingen die daaruit voortvloeien
  6. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  7. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand
  8. Bedenktijd: de termijn waarbinnen Klant als consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht
  9. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van Klant om binnen de bedenktijd af te zien

Van de overeenkomst



Identiteit van de ondernemer

Artikel 2        

laBal Artprints & Cards

Website: www.labal.nl

E-mailadres: dirk@labal.nl

Vestigingsadres: Eindstraat 27, 6265 AD Sint Geertruid, Nederland

Telefoonnummer: 06-15169216

KvK-nummer: 62383027

Btw-identificatienummer: NL001533467B30


Toepasselijkheid van de algemene voorwaarden

Artikel 3

3.1      Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van laBal en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen laBal en Klant.

3.2      Voordat de overeenkomst wordt gesloten, worden deze Algemene Voorwaarden van laBal op elektronische wijze aan Klant verstrekt. laBal zorgt ervoor dat Klant de Algemene Voorwaarden op een eenvoudige manier op een duurzame gegevensdrager kan opslaan.

3.3      Deze Algemene Voorwaarden gelden ook voor aanvullende of vervolg aankopen.

3.4      De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van Klant wordt door laBal uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij schriftelijk anders tussen laBal en Klant is overeengekomen.


Het aanbod

Artikel 4

4.1      Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de door laBal aangeboden Producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd zodat Klant een goede beoordeling van het aanbod kan maken.

4.2      Indien het aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

4.3      Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Verschil in kleurwaarneming: weergave van kleur is per beeldscherm anders; laBal kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden.

De overeenkomst

Artikel 5

5.1      Indien Klant voornemens is om een product van laBal te kopen, wordt het product door middel van de ‘Toevoegen aan winkelwagen’ knop in de digitale winkelwagen van de webshop van laBal geplaatst. Het aanbod wordt door Klant aanvaard doordat Klant op ‘Afrekenen’ klikt. De overeenkomst komt pas tot stand zodra Klant het verschuldigde aankoopbedrag via een door laBal ingestelde betaalmethode aan laBal heeft voldaan.

5.2      Klant ontvangt per e-mail een bestelbevestiging van laBal.


Herroepingsrecht

Artikel 6

6.1      Klant heeft het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen te ontbinden. laBal mag naar de reden van ontbinding vragen maar Klant is niet verplicht om een reden te geven.

6.2      De in artikel 6.1 genoemde bedenktijd begint te lopen vanaf het moment waarop Klant het product heeft ontvangen.

6.3      Indien Klant gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit per e-mail aan laBal binnen de in artikel 6.1 genoemde termijn. laBal stuurt Klant na deze melding per e-mail een ontvangstbevestiging van de melding.

6.4      Indien Klant binnen de  in artikel 6.1 genoemde termijn een beroep doet op zijn herroepingsrecht, zal laBal het aankoopbedrag binnen 14 dagen aan Klant terugbetalen.

6.5      De schriftelijke melding voor herroeping dient minimaal te bevatten:

  1. naam, adres en woonplaats van de consument
  2. een mededeling de overeenkomst te willen herroepen
  3. een omschrijving van het Product
  4. de datum waarop het Product is besteld of ontvangen
  5. eventuele bijlagen

6.6      Tijdens de in artikel 6.1 genoemde bedenktijd gaat Klant zorgvuldig om met product en de verpakking. Klant dient het product slechts uit te pakken in de mate die nodig is om de aard, kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt is dat Klant het product behandelt en bekijkt zoals hij /zij dat in een winkel zou doen.

6.7      Klant is aansprakelijk voor waardevermindering van het product indien de vermindering het gevolg is van een manier van omgang met het product, welke verder gaat dan de in artikel 6.6 besproken behandeling.

6.8      Klant zendt het product zo snel mogelijk maar binnen 14 dagen na het doen van de in artikel 6.3 bedoelde herroepingsmelding in de originele verpakking terug.

6.9      De rechtstreekse kosten voor het terugzenden van het product zijn voor Klant.

6.10    Het herroepingsrecht is niet van toepassing wanneer Klant als ondernemer kan worden aangemerkt.


De prijs

Artikel 7

7.1      De vermelde prijzen van de door laBal aangeboden Producten zijn in euro’s en inclusief btw. De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten, deze komen erbij tijdens het check-out proces.

7.2      Indien in het aanbod een geldigheidsduur is opgenomen, mag laBal de prijs niet verhogen tenzij de prijsverhoging het gevolg is van veranderingen in btw-tarieven.

7.3      laBal kan de prijs van de producten verhogen.


Garantie

Artikel 8

8.1       Op producten die worden geleverd door laBal worden de garantievoorwaarden gehanteerd die producenten van laBal hanteren. laBal zal altijd bemiddelen in het voordeel van haar klanten. De bevestiging van de bestelling geldt als garantiebewijs. Indien Klant aanspraak wil maken op garantie, dan dient Klant laBal schriftelijk te informeren, zodra hij het gebrek heeft ontdekt doch binnen 7 dagen na ontvangst.

8.2      laBal neemt de retourkosten van door laBal geaccepteerde klachten voor haar rekening.

8.3      laBal is nooit verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de Klant, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

8.4      laBal adviseert Artprints & Cards niet bloot te stellen aan langdurig direct zonlicht; UV straling kan negatief van invloed zijn op de kwaliteit.

8.5      laBal adviseert Artprints op dibond voor gebruik in ruimtes met hoge luchtvochtigheid. Dit in tegenstelling tot hahnemuller geschept papier.

8.6      Garantie geldt niet wanneer: de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer


Levering

Artikel 9

9.1      De termijn van levering is telkens een indicatie. laBal communiceert tijdig over te verwachte of uitlopende levertijden. Klant kan daarom geen rechten ontlenen aan eventueel genoemde termijnen. Overschrijding van een termijn geeft Klant geen recht op schadevergoeding.

9.2      Het adres dat Klant aan laBal kenbaar heeft gemaakt, wordt door laBal gezien als de plaats van levering.

9.3      laBal zal geaccepteerde bestellingen zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen verzenden, tenzij Klant akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Vanuit voorraad worden geaccepteerde bestellingen binnen 5 dagen verzonden.

9.4      Indien de levering vertraging ondervindt of de bestelling niet dan wel gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt Klant uiterlijk 10 dagen nadat de bestelling is geplaatst, bericht van. Klant heeft in dat geval het recht om de Overeenkomst zonder kosten te ontbinden.

9.5      Wanneer de Overeenkomst wordt ontbonden vanwege de in artikel 9.4 genoemde reden, betaalt laBal het aankoopbedrag aan Klant zo snel mogelijk (doch binnen 30 dagen na ontbinding van de Overeenkomst), terug. Dat geldt niet indien sprake is van overmacht bij laBal.

9.6      Indien levering van het Product onmogelijk is, zal laBal zich inspannen om een vervangend vergelijkbaar Product aan Klant beschikbaar te stellen.

9.7      Het risico van beschadiging en/of vermissing van Producten blijft tot het moment van levering aan Klant bij laBal, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen. Na levering is beschadiging en/of vermissing van Producten voor risico van Klant.


Betalingen

Artikel 10

10.1    Klant dient het verschuldigde aankoopbedrag tijdens het check-out proces aan laBal te voldoen.

10.2    De betaling tijdens het check-out proces verloopt via Mollie Payments.

10.3    laBal accepteert via Mollie Payments de volgende betaalmethoden:

  • iDeal

10.4    Klant dient onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens direct te melden aan laBal.


Aansprakelijkheid en overmacht

Artikel 11

11.1    laBal is niet aansprakelijk voor enige vorm van schade ontstaan doordat Klant onjuiste gegevens (zoals een woonadres of e-mailadres) aan laBal heeft verstrekt en laBal op basis van die gegevens heeft gehandeld.

11.2    laBal is niet aansprakelijk voor vertragingen die zijn veroorzaakt door omstandigheden waarop laBal geen invloed heeft, zoals technische problemen, storingen in elektrische-telecom- en/of dataverbindingen of andere vormen van communicatie, net als storingen of vertragingen van diensten van leveranciers of partners. Deze lijst is niet limitatief. Indien zich een dergelijke situatie voordoet, informeert laBal Klant over deze situatie.


Producten van laBal en Intellectuele eigendom

Artikel 12

12.1    Producten van laBal zijn wettelijk beschermd en blijven te allen tijde tot het intellectuele eigendom van persoon Dirk Bal behoren. Dirk Bal maakt producten voor laBal.

12.2    laBal garandeert dat het Product door persoon Dirk Bal is bedacht, ontworpen en gemaakt. Dirk Bal is gerechtigd het Product te signeren. Alle door persoon Dirk Bal gemaakte Producten zijn beschermd door de Auteurswet. Het auteursrecht op het Product blijft daarom bij persoon Dirk Bal. Uit dit recht van persoon Dirk Bal vloeien voor Klant beperkingen voort betreffende het gebruik, de openbaarmaking en de verveelvoudiging van het Product.

12.3    Producten van laBal mogen niet worden nagebootst, noch voor commerciële doeleinden worden gefotografeerd of worden gefilmd.

12.4    Het is Klant niet toegestaan wijzigingen in het Product van laBal aan te brengen en dit openbaar te maken of te verveelvoudigen.

12.5    laBal is gerechtigd en gemotiveerd om juridische te nemen wanneer blijkt dat Klant in strijd handelt, dan wel heeft gehandeld met hetgeen in dit artikel is bepaald.


Verwerking van persoonsgegevens

Artikel 13

13.1    laBal voldoet aan al haar verplichtingen uit hoofde van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en volgt de vereisten met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens op zoals opgenomen in de wet.

13.2    Meer informatie over hoe laBal met persoonsgegevens omgaat, is te vinden in de privacyverklaring van laBal. Deze privacyverklaring is te raadplegen via: www.labal.nl


Klachten

Artikel 14

14.1    Klachten over het geleverde Product dienen door Klant per ommegaande na levering van het Product te worden ingediend bij laBal. Dat kan via: dirk@labal.nl.  

14.2    De klacht dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving te bevatten zodat laBal in staat is om adequaat op de klacht van Klant te reageren.

14.3    Klachten over het Product dienen minimaal te bevatten:

  1. naam, adres en woonplaats van Klant
  2. beschrijving van de klacht
  3. redenen voor de klacht
  4. duidelijke foto’s

14.4    laBal stuurt Klant binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging van de ontvangst van de klacht.

14.5    Indien een klacht niet in behandeling wordt genomen, wordt Klant uiterlijk binnen 5 dagen na ontvangstdatum hiervan op de hoogte gesteld.

14.6    Een klacht dient binnen 4 weken na de ontvangstdatum te zijn afgehandeld.


Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Artikel 15

15.1    Op deze Algemene Voorwaarden en op alle overeenkomsten van laBal is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

15.2    De Nederlandse rechter heeft bij uitsluiting (internationale) rechtsmacht om van geschillen tussen laBal en Klant kennis te nemen.

 

 

Bijwerken van …
  • Geen producten in de winkelwagen.